زیرنویس چیست؟

زیرنویس چیست؟

زیرنویس : متشکل از یک (یا دو) فایل مبتنی بر متن بسیار کم حجم (بین 20 تا 50 کیلوبایت! و در فرمت sub/idx بین 1 تا 2 مگابایت) هستش که شامل متن دیالوگها و تنظیمات زمانبندی دیالوگها هستش.

 

انواع زیرنویس:

زیرنویس به دو گروه کلی Hardsub و Softsub تقسیم میشوند.

Hardsub :در این حالت،زیرنویس به فایل تصویری چسبانده شده و تشکیل یک فایل تصویری واحد را داده اند.به عبارت دیگه شما وقتی فایل تصویری رو پخش میکنید،زیرنویس بروی فیلم از قبل حک شده است و قابل جدا شدن هم نیست.(به همین دلیل به آنها Hardsub گفته میشود).

گفتنی است که این پروسه ی چسباندن فایل هنگام تغییر فرمت فایل(converting) قابل انجام است.بدین صورت که شما بعد از انتخاب فایل ویدئویی مورد نظر،زیرنویس مربوطه را هم انتخاب میکنید تا در نهایت یک فایل ویدئویی با فرمت مورد دلخواه شما(avi,wmv,…) ایجاد شود.

Softsub: زیرنویسهای softsub،زیرنویسهایی هستند که از فایل ویدئویی جدا هستند.(به صورت یک فایل مبتنی برمتن،مانند فرمت SRT).

چگونه میتوانیم زیرنویس هماهنگ با فیلم خود را بیابیم؟

برای دانلود زیرنویس فیلم مورد نظر،ابتدا وارد وبسایت subf2m بشوید و از کادر سرچ بالای صفحه،نام زیرنویس مورد نظر را وارد نمایید و برای دانلود زیرنویس روی گزینه جستجوی زیرنویس کلیک کنید.

سپس لیستی از زیرنویس ها را به شما نمایش میدهد.

به عنوان مثال ، ما زیرنویس فیلم Greyhound 2020 را جستجوی مینماییم.

حال لیستی از انواع زیرنویس ها و انواع زبان ها را مشاهده میکنید:

رنگ بنفش مربوط به زیرنویس های فارسی و رنگ قرمز مربوط به زیرنویس های انگلیسی میباشد.

حال نگاهی به نام فایل فیلم خود بیندازید، نام فایل زیرنویس بنده : Greyhound.2020.720p.WEBRip.x264.mkv میباشد.

با توجه به نام فایل فیلم،زیرنویس مورد نظر را سرچ مینماییم:

اگر با گوشی تلفن همراه وارد سایت شده اید،روی سه نقطه یا سه خط بالا صفحه کلیک کنید و روی گزینه جستجو در صفحه یا search کلیک نمایید،و یا اگر با رایانه شخصی میباشید،با فشردن دو کلید CTRL و F کادر جستجو ای برای شما نمایش داده میشود.

اینک نام فایل فیلم را در نظر بگیرید،

بروی نام فایل فیلم بنده،سه تا نشانه نوشته شده است(Greyhound.2020.720p.WEBRip.x264.mkv)

ابتدا در صفحه WEBRip را جستجو میکنیم(متنی که روی فایلتون نوشته شده)

چند نتیجه به شما نمایش داده میشود،سپس نتایج را در نظر بگیرید و کلمه بعد را سرچ کنید، x264 را سرچ میکنیم،و اگر آن زیرنویس هایی را که کلمه قبلی روی نام آنها در صفحه وجود داشت،کلمه دوم هم روی نام آنها بود،سپس با کلیک بروی گزینه دانلود(پیکان رو به پایین)زیرنویس مورد نظر را دانلود میکنیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *